SILENCE – nowa definicja ciszy
Przepisy o ograniczaniu zanieczyszczeń, emisji gazów szkodliwych, jak również oczekiwania klientów odnośnie zmniejszenia zużycia paliwa są obecnie głównym motorem postępu w dziedzinie silników diesla dla przemysłu ENCEi budownictwa.
Silniki LOMBARDINI SILENCE to innowacja na wielką skalę zarówno od strony technicznej jak i estetyki wykonania. Po raz pierwszy w tej branży wykorzystano jednolita obudowę silnika wykonaną ze specjalnie opracowanej żywicy zamiast powszechnie dotychczas używanej obudowy blaszanej lub aluminiowej. Daje to niezwykle efektowny, elegancki wygląd zewnętrzny kryjący w sobie najnowocześniejsze technologie połączony z niskim poziomem hałasu i wibracji generowanych przez cały mechanizm oraz emitowanych zanieczyszczeń.
Linia SILENCE to 4 silniki 3- i 4-cylindrowe o pojemności skokowej: 1000, 1400, 1600 oraz 2200 centymetrów sześciennych.
Urządzenie wraz z obudową składa się z dwóch części:
- Dolnej będącej podstawą – wykonanej z materiału RTM o wysokiej odporności, ułożonego warstwami pomiędzy którymi zastosowano specjalne izolujące siatki zwiększające wytrzymałości i odporność na wibracje.
- Górnej – także wykonanej z włókna szklanego, ale lżejszego, wyłożonego wewnątrz warstwą materiałów wygłuszających.
Górna część obudowy mocowana jest do konstrukcji za pomocą 4 automatycznych zaczepów zapewniających dokładne osłonięcie silnika oraz elegancki wygląd całości. Obudowa jest wyposażona w dwie klapy rewizyjne umożliwiające dokonywanie bieżących czynności obsługowych i eksploatacyjnych bez konieczności zdejmowania górnej części obudowy.
Ponadto dolna część obudowy posiada zintegrowane kanały obiegu i spustowe oleju i cieczy chłodzącej oraz złącze do akumulatora. Dzięki temu całość ma bardzo elegancki i stonowany wygląd, który idzie w parze z wytrzymałością, solidnością konstrukcji oraz lekkością całości – to zasługa wykorzystania polimerów zamiast blachy stalowej.
Dla wyeliminowania niepożądanych wibracji i generującego nadmierny hałas rezonansu, na całym obwodzie obudowy oraz klap i wszelkich otworów, zastosowano gumowe uszczelki.