Silniki Kohler-Lombardini: nowoczesne i niezawodne.

Koncepcja SILENCE

SILENCE – nowa definicja ciszy

Silniki wyciszone - SilencePrzepisy o ograniczaniu zanieczyszczeÅ„, emisji gazów szkodliwych, jak również oczekiwania klientów odnoÅ›nie zmniejszenia zużycia paliwa sÄ… obecnie głównym motorem postÄ™pu w dziedzinie silników diesla dla przemysÅ‚u ENCEi budownictwa.

Silniki LOMBARDINI SILENCE to innowacja na wielką skalę zarówno od strony technicznej jak i estetyki wykonania. Po raz pierwszy w tej branży wykorzystano jednolita obudowę silnika wykonaną ze specjalnie opracowanej żywicy zamiast powszechnie dotychczas używanej obudowy blaszanej lub aluminiowej. Daje to niezwykle efektowny, elegancki wygląd zewnętrzny kryjący w sobie najnowocześniejsze technologie połączony z niskim poziomem hałasu i wibracji generowanych przez cały mechanizm oraz emitowanych zanieczyszczeń.

Linia SILENCE to 4 silniki 3- i 4-cylindrowe o pojemności skokowej: 1000, 1400, 1600 oraz 2200 centymetrów sześciennych.

Urządzenie wraz z obudową składa się z dwóch części:

  • Dolnej bÄ™dÄ…cej podstawÄ… – wykonanej z materiaÅ‚u RTM o wysokiej odpornoÅ›ci, uÅ‚ożonego warstwami pomiÄ™dzy którymi zastosowano specjalne izolujÄ…ce siatki zwiÄ™kszajÄ…ce wytrzymaÅ‚oÅ›ci i odporność na wibracje.
  • Górnej – także wykonanej z włókna szklanego, ale lżejszego, wyÅ‚ożonego wewnÄ…trz warstwÄ… materiałów wygÅ‚uszajÄ…cych.

Górna część obudowy mocowana jest do konstrukcji za pomocą 4 automatycznych zaczepów zapewniających dokładne osłonięcie silnika oraz elegancki wygląd całości. Obudowa jest wyposażona w dwie klapy rewizyjne umożliwiające dokonywanie bieżących czynności obsługowych i eksploatacyjnych bez konieczności zdejmowania górnej części obudowy.

Ponadto dolna część obudowy posiada zintegrowane kanały obiegu i spustowe oleju i cieczy chłodzącej oraz złącze do akumulatora. Dzięki temu całość ma bardzo elegancki i stonowany wygląd, który idzie w parze z wytrzymałością, solidnością konstrukcji oraz lekkością całości – to zasługa wykorzystania polimerów zamiast blachy stalowej.

Dla wyeliminowania niepożądanych wibracji i generującego nadmierny hałas rezonansu, na całym obwodzie obudowy oraz klap i wszelkich otworów, zastosowano gumowe uszczelki.